ORIGEN: SMASH CAKE es un anglicisme que significaaixafar el pastís‘, una moda que ve amb força des dels EUA i que consisteix a deixar que el nadó destrossi el pastís del seu primer aniversari i fer una sessió fotogràfica mentre ho fa.
La meva jove, Laia, fotògrafa de professió (laiayllafoto.com), em va demanar si podia fer un pastís d’aquest tipus per celebrar el primer aniversari de la seva filla, la meva néta, Estel. Consultes a internet i aquest va ser el resultat …

DSCN6315

INGREDIENTS:
Pa de pessic “Genovés”
Crema de mantega
Colorant vermell

PROCÉS:
.- Per intentar fer un pastís alt, vaig fer dos pans de pessic en un motlle de 18 cm. Un amb les quantitats de la recepta i un altre amb la meitat.
.- Després de refredar-los, vaig tallar el gran en dues mitats.
.- De la crema de mantega vaig fer el doble de la recepta.
.- Un cop feta, i abans d’afegir colorant, sobre una base de cartró vaig muntar el pa de pessic posant una capa de crema de mantega entre cada part i posant a sobre el pa de pessic senzill.
.- Vaig untar tot el pastís amb una lleugera capa de crema de mantega i el vaig allisar amb una espàtula.
.- Vaig afegir colorant vermell líquid a la resta de la crema de mantega fins a aconseguir un color rosa pàl·lid uniforme.
.- Vaig separar la meitat i el vaig posar en una màniga pastissera amb una boquilla arrissada.
.- Vaig afegir més colorant a l’altra meitat fins a aconseguir un color rosa fort. El vaig posar també en una altra màniga pastissera amb una boquilla arrissada.
.- Vaig decorar el pastís jugant amb aquests dos colors roses.

20170704_122029 (2)

Anuncis